איך צריך תותבות שיניים

מבוא: מהן שיניים תותבות וכיצד הן פועלות?

שיניים תותבות הן מכשיר דנטלי המשמש למילוי רווחים שנוצרו עקב שיניים חסרות. הם עשויים בדרך כלל מאקריליק, פורצלן או מתכת ומגיעים בצורות וגדלים שונים.

התותבת מוחזקת במקומה על ידי החניכיים והלחיים, כך שניתן להסירה לצורך אכילה וניקוי. התותבת גם מוחזקת במקומה עם דבק תותבות שמורח על החניכיים או על פנים הפה.

שיניים תותבות הן סטים נשלפים של שיניים מלאכותיות המשמשות להחלפת שיניים חסרות או להחזיק תותבות אחרות במקומן. שיניים תותבות יכולות להיות עשויות אקריליק, פורצלן, או שילוב של שני החומרים.

שיניים תותבות יכולות גם להגיע עם סוגים שונים של חיבורים כגון סוגרים וקפיצים כדי לעזור לשמור אותם במקומם בזמן שאתה אוכל ומדברים.

החשיבות של שמירה על ניקיון התותבות שלך ומדוע זה הכרחי

שיניים תותבות הן פתרון מצוין אם יש לך שיניים חסרות ואת רוצה להחזיר את החיוך שלך. הם גם אופציה טובה עבור אנשים שצריכים להחליף את השיניים הטבעיות שלהם בגלל מחלת חניכיים, אובדן שיניים או בעיות שיניים אחרות.

עם זאת, שיניים תותבות דורשות תחזוקה ויש לנקות אותן באופן קבוע. אם לא תטפל בהם, הם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות כמו ריח רע מהפה ומחלות חניכיים.

ישנן דרכים רבות בהן ניתן לנקות שיניים תותבות אך הדבר החשוב ביותר הוא להבריש אותן לאחר כל ארוחה במים חמימים ומשחת שיניים. חשוב גם לנקות את החניכיים מסביב לתותבת על ידי צחצוח אותם עם מברשת שיניים רכה עם זיפים או מי פה.

שיניים תותבות הן דרך מצוינת להחליף שיניים חסרות ולשפר את איכות החיים שלך. אבל אתה צריך לטפל בהם כדי שיחזיקו מעמד וישמרו על בריאות הפה.

החשיבות של שמירה על ניקיון התותבות שלך:

שיניים תותבות נקיות הן המפתח למניעת מחלות חניכיים, עששת ובעיות אחרות בבריאות הפה.
למידע נוסף על איך צריך תותבות שיניים יש להעיף מבט ב- totavotlior.co.il

למה זה נחוץ:

זה הכרחי מכיוון שאם לא תנקה את התותבות באופן קבוע, הן עלולות לפתח חיידקים שעלולים להוביל לריח רע מהפה ולמחלות חניכיים. אם לא יטופלו, בעיות אלו עלולות להוביל לבעיות חמורות יותר בבריאות הפה כמו אובדן שיניים או אפילו מחלת לב.

מה אם לא תנצח:

אם לא תזכה בלוטו, עדיין תוכל לשמור את התותבות שלך

סוגי שיניים תותבות והשימושים שלהן

שיניים תותבות הן תחליפים נשלפים לשיניים וחניכיים חסרות. הם עשויים ממגוון חומרים, כולל אקריליק, מתכת או פלסטיק. ישנם שני סוגים בסיסיים: תותבות חלקיות המחליפות חלק מהשיניים בלסת העליונה או התחתונה ותותבות מלאות המחליפות את כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה.

ניתן להשתמש בתותבות חלקיות כאשר חסרות אחת עד שלוש שיניים על קשת אחת (צד אחד של הפה). ניתן להשתמש בתותבות מלאות כאשר חסרות עשר שיניים או יותר על קשת אחת (צד אחד של הפה).

שיניים תותבות הן תחליפים מלאכותיים לשיניים חסרות הנתמכות על ידי שתלים, פלטות שיניים או עבודת שיניים אחרת. שני סוגי התותבות הם תותבות מלאות וחלקיות. תותבות מלאות מחליפות את כל השיניים בפה, בעוד שתותבות חלקיות מחליפות רק חלק מהן.

התותבת הנתמכת בשתל היא סוג של תותבת מלאה, שהיא יציבה ועמידה יותר מהאחרות. עם תותבת הנתמכת בשתל, אתה יכול לאכול כל מה שאתה רוצה מבלי לדאוג שהוא ייפול או ישתחרר.

נהלי תותבות וטיפים לטיפול עבור חובש שיניים תותבות מצליח

תותבת היא מכשיר נשלף המחליף שיניים חסרות, שיכולות לנבוע מעששת, פציעה או מחלה. תותבת עשויה שרף אקרילי וגומי טבעי או סינטטי.

שיניים תותבות הן לרוב אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור אנשים שאיבדו את כל השיניים שלהם, אך הם עשויים לשמש גם כדי להחליף שן חסרה אחת או יותר.

קיימים היום סוגים שונים של שיניים תותבות בהתאם לצרכי האדם ולתקציבו. הסוג הנפוץ ביותר ידוע כסט מלא של שיניים תותבות והוא מחליף את כל השיניים בפה בבת אחת. תותבות חלקיות זמינות גם לאנשים שאולי יצטרכו להחליף רק שן אחת או שתיים חסרות.

הרבה אנשים לא מודעים לכך שתותבות הן אפשרות טיפול ריאלית. העובדה היא, שיש הרבה אנשים שאיבדו את כל השיניים שלהם וצריכים למצוא דרך להחליף אותן.

כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לאובדן שיניים כוללות מחלת חניכיים, עששת או בעיות אחרות בבריאות הפה. במקרים מסוימים אובחן אצל המטופל מצב שבסופו של דבר יוביל לאובדן שיניים.

על מנת לוודא שהשיניים התותבות פועלות היטב עבורך ומרגישות טבעיות בפה, עליך להקפיד לטפל בהן כראוי ולפעול לפי הטיפים הבאים:

– צחצחו את התותבות מדי יום עם משחת שיניים מיוחדת המיועדת במיוחד למטרה זו – שטפו את הפה לאחר אכילת כל דבר – הימנעו מלעיסת קרח או ממתקים קשים

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן