האם ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד? המדריך המלא

כמה זמן אורכת השתלת שיניים בהליך רגיל?

השתלת שיניים היא הליך דנטלי נפוץ למדי ומהווה פתרון יעיל למצבים בהן השן הטבעית נשברה או איבדה מחיותה באופן חסר ריפוי. הפרקטיקה הסטנדרטית לביצוע השתלת שן מתחלקת למספר שלבים ובין תחילתה להשלמתה עוברים מספר חודשים. למרבה הצער רק בתום התהליך יזכה המושתל במראה של פה מלא שיניים.

מהם השלבים של השתלת שיניים?

  • שלב 1- עקירת השן המקורית
  • שלב 2- מתקיים כחודשיים לערך לאחר עקירת השן ובו משתילים שתל שן עשוי טיטניום לעצם הלסת. יש לציין כי השתל אותו מקבעים לעצם הלסת אינו מייצר מראה של שן טבעית.
  • שלב 3-  מתבצע 3 חודשים (כאשר השן המושתלת ממוקמת בלסת התחתונה) או 6 חודשים (כאשר השן המושתלת ממוקמת בלסת העליונה) לאחר שלב 2. בשלב זה מחברים לשתל שקובע בעצם הלסת שתל עם כותרת המדמה מראה של שן טבעית.

האם ניתן לקצר תהליך של השתלת שיניים ולבצעו ביום אחד?

התשובה הקצרה לשאלה זו היא- כן, אכן ניתן לבצע את התהליך המלא במהלך יום אחד. התשובה המלאה למרבה הצער מורכבת מעט יותר. כדי לאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת בעניין זה נדרש מעט הסבר מקדים- הליך של השתלת שיניים ביום אחד מבוסס על איחוד שלב 2 ושלב 3 בהליך הסטנדרטי, כלומר ביום אחד מבצע הרופא מיקום של שתלי הטיטניום בעצם הלסת וכן חיבור כתרים דמויי שן לאותם שתלים.

האם כל אחד יכול לעבור השתלת שיניים ביום אחד?

לא, על מנת לעבור הליך של השתלת שיניים ביום אחד יש לבצע בירור רפואי מקדים על מנת לוודא שהמועמד להשתלה נהנה ממצב רפואי תקין, בפרט בכל הנוגע לפה וכי מתקיימים לגביו כל התנאים הבאים:

הוא אינו מעשן

הוא אינו לוקה במחלה אוטואימונית כלשהי

הוא אינו סובל מבעיות היגיינת פה

הוא אינו סובל ממחלה כרונית כלשהי

הוא אינו סובל ממצב של נעילת לסתות או חריקת שיניים

מועמדים להשתלה לגביהם לא מתקיימים כלל התנאים הרשומים למעלה אינם מתאימים לביצוע השתלת שיניים מהירה ביום אחד.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן