כל מה שרציתם לדעת על בדיקת קולפוסקופיה ולא מצאתם את מי לשאול

מהי בדיקת קולפוסקופיה?

קולפוסקופיה היא בדיקה רפואית ייעודית לנשים במהלכה בוחן הרופא הבודק את שפות הפות, הנרתיק ואת צוואר הרחם, במטרה לאתר ולאבחן נגעי עור באיזורים אלה. אבחון נגעי העור הוא בעל חשיבות כהליך מניעתי המאפשר לטפל בנגעי עור הנמצאים בשלב טרום סרטני וכך להקטין את הסיכויים להתפתחות סרטן צוואר הרחם. כמו כן במידה ובמהלך הבדיקה מתגלים נגעים החשודים כסרטניים, אבחונם בשלב מוקדם עשוי לשפר את סיכויי ההחלמה.

כיצד מתבצעת בדיקת קולפוסקופיה?

לפני ביצוע הבדיקה בפועל נדרש תחקור הנבדקת לגבי היסטוריה רפואית

על מנת לאפשר את ביצוע הבדיקה על הנבדקת לשכב על גבה על מיטת הבדיקה ולפסק את רגליה (בדומה לתנוחה האופיינית לבדיקה גינקולוגית שגרתית). ברוב המוחלט של המקרים הבדיקה מתבצעת בהרדמה מקומית בלבד. לאחר ביצוע ההרדמה מבצע הרופא הבודק שטיפה של האיזורים הנבדקים באמצעות חומרים ייעודים (חומצה אצטית ותמיסת יוד) המאפשרים לאתר ולצפות טוב יותר ברקמות העור. הבדיקה עצמה מתבצעת באמצעות שימוש בקולפוסקופ, אמצעי אופטי המספק תצוגה מוגדלת ומוארת לאיזור הנבדק.

במידה במהלך הבדיקה מתגלים ממצאים חשודים עשוי הרופא הבודק לקחת ביופסיה מרקמת העור במקום בו קיים חשד לממצא בעייתי.

האם הבדיקה כואבת?

בדיקת קולפוסקופיה אינה אמורה לגרום לתחושת כאב אצל הנבדקת אולם היא עשויה להיות מלווה בתחושת אי נוחות מסוימת. במקרים בהם הבדיקה כוללת גם נטילת ביופסיה הסיכוי לחוויה של תחושת אי נוחות עולה במידה משמעותית.

האם הבדיקה מסוכנת?

לא, בדיקת קולפוסקופיה הינה בדיקה אשר אינה כרוכה בסכנה מהותית לבריאות הנבדקת. יתר על כן במרבית המקרים הנבדקת לא תחווה תופעות לוואי לאחר הבדיקה. עם זאת במקרים מסוימים ובפרט במידה והבדיקה כוללת ביופסיה, עשויות להופיע תופעות לוואי דוגמת דימום וזיהום באיזור צוואר הרחם, כאבים דמויי כאבי מחזור והתכווצויות.

כמה זמן אורכת הבדיקה?

כרבע שעה לערך.

האם יש צורך להימנע מפעולות מסוימות לאחר הבדיקה?

ההמלצה המקובלת לנבדקות היא להימנע מפעילות ספורטיבית במשך יום אחד לאחר הבדיקה ולהימנע מקיום יחסי מין ושימוש בטמפונים במשך שבוע ימים לאחר הבדיקה.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

קורס הנהלת חשבונות מכללת IPC

פוסט זה בבלוג דן בקורס חשבונאות מכללת IPC, תוכנית מקיפה שנועדה לצייד את הסטודנטים בעקרונות חשבונאיים בסיסיים ומתקדמים. הקורס, הפונה למתחילים ולמקצוענים כאחד, מעניק הבנה

קרא עוד »
דילוג לתוכן