מבוא ורקע לפוסט זה בבלוג – שוק הדיור למגורים בארצות הברית פורח מאז התקררות בשנים 2008-2009

שוק הדיור למגורים בארצות הברית פורח מאז התקררות בשנים 2008-2009. צופים כי מגמת מחירי הנדל"ן תמשיך לעלות עם הכלכלה הלאומית.

שוק הדיור בארה"ב חווה עלייה מתמדת במחירי הדירות מאז 2009, וצפוי כי מגמה זו תמשיך לעלות ככל שהכלכלה הלאומית תתחזק. פוסט זה בבלוג יחקור כיצד פועל שוק הדיור בארה"ב, ואילו גורמים עשויים לגרום למחירים לרדת או לעלות בעתיד.

פוסט זה בבלוג יחקור כיצד פועל שוק הדיור בארה"ב, ואילו גורמים עשויים לגרום למחירים לרדת או לעלות בעתיד

שוק הדיור בארצות הברית ראה צמיחה חסרת תקדים בעשור האחרון. שוק הדיור למגורים בארצות הברית פורח מאז התקררות בשנים 2008-2009. ישנם גורמים רבים שתרמו לפריחה זו, אך המשמעותית ביותר היא מדיניות הבנק הפדרלי של ריבית נמוכה והקלה כמותית. מדיניות זו יושמה כדי לעורר צמיחה כלכלית ולהילחם בהשפעות המיתון של 2008.

פוסט זה בבלוג יבדוק כיצד המדיניות הזו השפיעה על מחירי הדיור וכיצד היא תמשיך להשפיע עליהם בעתיד.

רקע כללי:

למדיניות הפדרל ריזרב של ריבית נמוכה והקלה כמותית הייתה השפעה עמוקה על מחירי הדיור למגורים באמריקה, שהגיעו לשיאם במהלך 2006-2007 לפני ירידה חדה במהלך 2008-2009 עקב התמוטטות פיננסית כלל ארצית.

סיבה 1 – היצע נמוך של בתים חדשים שנבנים

ארצות הברית חווה משבר דיור שגרם למחסור בדיור בר השגה. הבתים החדשים הנבנים יקרים מדי ואינם בהישג ידם של אמריקאים רבים. זה גורם למחירי הבתים הקיימים לעלות מכיוון שאנשים מחפשים אפשרויות זולות יותר.

מגמה זו נובעת גם מההיצע הנמוך של בתים חדשים הנבנים בארה"ב, מה שגורם לעלייה במחירים כאשר אנשים מתאמצים למצוא דיור בר השגה.

שוק הדיור חווה זינוק במחירים בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית לכך היא היצע נמוך של בתים חדשים הנבנים.

ב-2016, ארה"ב הוסיפה רק 6.3% יותר בנייה חדשה מאשר ב-2015. זה הוביל למחסור עצום בבתים ולעלייה במחירים ברחבי הארץ.

עליית המחירים נובעת ממספר גורמים, אך אחד החשובים שבהם הוא שאין מספיק בתים שנבנים כדי לענות על הביקוש.
למידע נוסף בתחום של השקעות נדלן ומגמת מחירי הנדלן בארצות הברית נא לבקר ב- picamainvestments.com

סיבה 2 – שיעורי הריבית בשפל היסטורי

מגמת מחירי הנדל"ן בארה"ב: סיבה 2 – הריבית בשפל היסטורי

שיעורי הריבית היו בשפל היסטורי בשנים האחרונות. הפדרל ריזרב שמר עליהם נמוך כדי לעורר צמיחה כלכלית. זו הסיבה שזול יותר לקנות בית מאשר לפני כמה שנים.

בנוסף, הריבית לא הייתה כל כך נמוכה מאז שנות ה-40. המשמעות היא שאנשים יכולים להרשות לעצמם ללוות יותר כסף ממה שהם יכלו קודם לכן, ולכן להוציא יותר על בית.

הבנק הפדרלי מעלה את הריבית בהתמדה בשנים האחרונות. העלאת התעריפים נועדה להבטיח שהמשק לא יתחמם יתר על המידה ולמנוע מהאינפלציה לצאת משליטה.

שיעורי הריבית נמצאים כיום בשפל היסטורי, וזו בשורה נהדרת עבור רוכשי דירות המחפשים לרכוש בית או למחזר את המשכנתא שלהם. עם שיעורי משכנתא נמוכים היסטורית, מעולם לא היה קל יותר לקנות בית!

ריבית נמוכה יכולה לעשות את כל ההבדל בכל הנוגע לרכישת דירה חדשה או למחזר משכנתא. זה מעולם לא היה קל יותר הודות לריביות נמוכות היסטורית!

סיבה 3 – שוק העבודה בארה"ב חזק

שוק העבודה בארצות הברית חזק. עם שיעור האבטלה ברמה נמוכה, יש הרבה הזדמנויות עבודה לאנשים.

שוק העבודה בארצות הברית חזק. שיעור האבטלה הוא ברמה נמוכה, מה שמקל על אנשים למצוא עבודה.

שוק העבודה בארה"ב חזק. שיעור האבטלה נמצא בירידה בשנים האחרונות והגיע ל-4.1% במאי 2018.

שיעור האבטלה הוא אחוז האנשים בכוח העבודה המובטלים אך מחפשים עבודה באופן פעיל. הוא מודד כמה אנשים חסרי עבודה ומחפשים עבודה.

שיעור אבטלה נמוך יכול לגרום לכך שקל למצוא עבודה, או שאין מספיק משרות פנויות להעסיק את כל מי שרוצה.

סיבה 4 – משקיעים בינלאומיים קונים נכסי דיור בארה"ב

משקיעים בינלאומיים קונים נכסים בארצות הברית בגלל מספר סיבות. אחד מהם הוא שיעור התשואה הגבוה שהם יכולים לקבל על ההשקעה שלהם.

לדוגמה, כאשר משקיעים בינלאומיים קונים נכס בארצות הברית, הם צריכים לשלם עבורו מראש. המשמעות היא שאם הם ימכרו את הנכס שלהם במחיר גבוה יותר ממה שהם קנו אותו, אז הם ירוויחו מההשקעה שלהם.

בשל שיעור ההחזר הגבוה הזה על ההשקעה, משקיעים בינלאומיים רוכשים נכסי דיור בארצות הברית ומרוויחים מהם.

מגמת מחירי הנדל"ן בארה"ב: סיבה 4 – משקיעים בינלאומיים קונים נכסי דיור בארה"ב – השקעות זרות בארה"ב, הזרמת כסף לא

מספר גורמים פועלים כדי להעלות את המחירים. האחת היא שלמעלה משליש מכלל מכירות הבתים בארה"ב מגיעות לקונים בינלאומיים. משקיעים בינלאומיים קונים נכס כי הם רואים בו השקעה טובה והם גם רוצים מקום לגור בו. ארה"ב הייתה אחת המדינות הבודדות עם צמיחה כלכלית חזקה, מה שהוביל להזרמת כסף מחו"ל.