מהו טיפול שורש על ידי מומחה?

אם רופא השיניים שלך ממליץ על הסרת השיניים, שאל אם תוכל להציל את השיניים באמצעות הליך אנדודונטי הנקרא טיפול שורש. אם לא ניתן להציל את השיניים, ייתכן שלא ניתן להגיע לתעלת השורש מכיוון שהשורש נשבר, אין לשן מספיק תמיכה בעצם או שלא ניתן להחזיר את השן. בשיניים רבות הזקוקות לטיפול בשורש אין אבחנה ברורה או מערכת שורשים פשוטה. באופן כללי, רופאי שיניים מסוגלים לטפל במקרים מסוג זה בטיפול שורש. א, במקרים רבים, עם זאת, בשיניים יש מערכות שורש מורכבות, ותוצאות בדיקה מעורפלות יכולות לסבך את האבחנה. שאלה זו קובעת שאם קיימים עצבים בשן ורופא השיניים שלך אינו יכול לראות את מערכת תעלת השורש בהדמיה שלו, סביר יותר שהוא יפנה אותך לרופא אנדודונט.

רופאי רופאים מסוגלים למצוא את הסיבה לכאבי פה או פנים

לטפל בפגיעות בשיניים בטראומה, לאבחן שיניים סדוקות ולבצע פעולות אחרות להצלת שיניים – כתוצאה מאימונים מיוחדים. ניתן גם לבצע טיפולי שיניים הקשורים לבריאות העצב בשן הקיימת לפני טיפול שורש. אם רופא שיניים מפנה אותך לאנדודונט למקרה לא פשוט, הוא יודע שהמומחה יכול לבצע טיפול שורש בצורה יעילה יותר. ביקור אצל רופא שיניים כזה ישמור עליכם בנוח.

כדי להיות מומחה לאנדודונטיה, עליך להיות בעל הכשרה נוספת של שנתיים עד שלוש בתכניות מתקדמות בתחום האנדודונטיה ולהשלים ארבע שנים בבית ספר לרפואת שיניים. על מנת להגביל את התרגול שלהם לאנדודנטיקה, הם מתמקדים בטיפול בעיסת שיניים.

מומחים לתעלות שורש ואנדודונטולוגים הם רופאי שיניים שיש להם שנתיים נוספות של הכשרה מתקדמת באבחון וטיפול שורש

הם משתמשים באימונים ובניסיון המיוחד שלהם לטיפול במקרים קשים כמו שיניים עם תעלות חסימות צרות או אנטומיה חריגה. מכיוון שהם מגבילים את התרגול שלהם לנדודונטיה, הם מטפלים בבעיות מסוג זה מדי יום.

מומחה לטיפולי שורש, הנקרא גם אנדודונטיה, הוא סוג של רופא שיניים שיכול לראות אם נדרש הליך של טיפולי שורש. אנדודונטולוגים הם רופאי שיניים העובדים על אבחון, טיפול ומניעה של פציעות ומחלות של עיסת השיניים.

בהליך זה

אנדודונט מסיר את העיסה מבפנים של השן כדי לנקות אותה. לאחר מכן מנקים את השן הפגועה בתעלה ומעצבים אותה בצורה שתוכל למלא אותה בחומר שנועד למנוע כאב וזיהום. הליך טיפולי שורש כולל חיטוי של שיניים והסרת משקעים (רקמה מקוננת, רקמת לימפה, רקמת דם, חיידקים וזיהומים) מעיסת העטרה והתעלה הנלווית לכך.
בכדי לבדוק פרטים נוספים אודות מהו טיפול שורש על ידי מומחה? וד"ר לובה ברסף באפשרותך לבדוק כאן: drluba.com

כמבוגר

השיניים שלך צריכות להישאר בריאות ובעלות שיניים תפקודיות. הליכי שיניים יכולים להסיר עששת מהחניכיים ושורשי השיניים, תוך שמירה על השיניים הטבעיות שלך כדי למנוע עששת נוספת. רופא שיניים מסיר עצבי שיניים ורקמות מתפוררות כדי לנקות ולאטום שיניים מתפוררות. חשוב לבצע את ההוראות של הספק שלך כדי להבטיח שהשיניים שלך נרפאות כמו שצריך. אם יש לך כאב שיניים מתמשך או כאבי פה, התייעץ עם רופא רופא שיניים כדי לדון באפשרויות הטיפול שלך. אנדודונטולוגים הם מומחים לרפואת שיניים שיכולים לאבחן גורמים מורכבים לכאבי שיניים כגון זיהומים.

רופא שיניים מקשיב לסימפטומים שלך

בוחן את השיניים ומבצע בדיקות נוספות, כולל צילומי רנטגן. באופן זה, רופא השיניים שלך יכול לקבל תמונה ברורה יותר של תעלת השורש ולהעריך את מידת הנזק. הוא ייעץ לך בנוגע להליכים האסתטיים, הקוסמטיים והשיניים המתאימים.

כאשר המטופל נמצא בהרדמה מקומית

רופא השיניים יוצר חור קטן על פני השן כדי להסיר רקמת עיסת חולה או מתה עם קובץ קטן. לאחר מכן משתמשים במקדחה לחדר תא העיסה, המחובר לתעלת השן. הליך זה מאפשר להמשיך להשתמש בשן מבלי לחוות אי נוחות.

התעלות בשורש השן, המכונות גם עיסה, הן כמו לב של שן מכיוון שהן מכילות כלי דם, עצבים ורקמות רכות. האנטומיה של השיניים מורכבת, ולרוב שן אחת יכולה להכיל יותר מתעלה אחת.

דלקת וזיהום עלולים להתרחש כתוצאה ממספר גורמים

כולל עששת עמוקה, טיפולי שיניים חוזרים, סתימות וכתרים לקויים וטראומה לשיניים. ישנן כמה טענות ששיניים המטופלות בתעלת שורש בפה עלולות לגרום למגוון בעיות בריאות, כולל סרטן. טענות אלה מבוססות על ההנחה כי טיפול בשורש לעולם אינו נפטר מהרקמה הנגועה במבנה השן ומונע ממנה לעורר תגובה בגוף העלולה לגרום לבעיות בריאותיות. החוויה שלך תהיה תלויה במצב השיניים שלך ובנסיבות האישיות שלך. אם יש לך שן פגועה, יתכן שזה לא שבב או סדק, אבל זה יכול לפגוע בעצבים בשן. לפעמים כאב בשיניים יכול להטריד אותך, והם יכולים להיעלם מעת לעת ואז לחזור.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

קורס הנהלת חשבונות מכללת IPC

פוסט זה בבלוג דן בקורס חשבונאות מכללת IPC, תוכנית מקיפה שנועדה לצייד את הסטודנטים בעקרונות חשבונאיים בסיסיים ומתקדמים. הקורס, הפונה למתחילים ולמקצוענים כאחד, מעניק הבנה

קרא עוד »
דילוג לתוכן