מהו נכס דיגיטלי

אך בניגוד לפתרון ה-ECM (עליו נדון בהמשך), פלטפורמת DAM מתמקדת במיוחד בניהול, ארגון והפצה של נכסים דיגיטליים המשמשים לרוב למטרות מכירה ושיווק. עם פתרון DAM, משווקים יכולים לחפש תוכן לפי מילת מפתח, להמיר פורמטים של קבצים בעצמם, לפרסם תוכן לערוצים ולשתף משאבים עם סוכנויות, מפיצים, מפיצים ושותפים אחרים. יצרנים רבים נהנים גם משימוש בפתרון משולב של DAM וניהול מידע על מוצרים (PIM) כדי להבטיח שנתוני מוצרים, תוכן שיווקי ונכסים עקביים ומדויקים ב-100%.

מערכת ייעודית לניהול נכסים דיגיטליים (DAM) יכולה לא רק להציע לצוותים שלך דרך לשלוט בספריית הנכסים הדיגיטליים שלך

אלא גם להקל הרבה יותר על איתור, גישה ופריסה של נכסים. פלטפורמת Brandfolderas DAM מספקת לצוות שלך מקור יחיד של מידע ניהול נכסים מהימן. באמצעות שתי תכונות מפתח, מטא נתונים וטקסונומיה, אתה יכול לארגן משאבים לפי מילת מפתח, כותרת, גרסה, הרשאות גישה ותאריכים.

זהו התהליך של הוספת נתונים למשאבים כך שניתן יהיה לסווג אותם ולחפש אותם בקלות

מעבר לדברים בסיסיים כמו שם הקובץ. ככל שמוקצים יותר מטא נתונים למשאב, כך קל יותר לסווג אותו, במיוחד כאשר כמות המידע עולה. ערכו של נכס עולה ככל שהוא מכיל יותר מטא נתונים מכיוון שהוא הופך נגיש יותר, קל יותר לניהול ומורכב יותר.

ניתן להשתמש במטא נתונים מובנים בשילוב עם פרוטוקולים פתוחים כגון OAI-PMH לצבירה ועיבוד נוספים

לאחר מכן, מקורות נתונים פתוחים כגון מאגרים מוסדיים נצברו לתוך מערכי נתונים אקדמיים ומנועי חיפוש גדולים, כולל עשרות מיליוני עבודות גישה פתוחה כגון BASE, CORE ו-Unpaywall. מכיוון שהם ניתנים לזיהוי ייחודי בהגדרה, גם נכסים דיגיטליים ניתנים לחיפוש וגילוי, אך רק עם מערכת ניהול נכסים דיגיטלית יעילה, תהליך זה יכול להיות יעיל יותר.

בעוד שרוב האנשים פיתחו מערכת כלשהי לאחסון וניהול נכסים דיגיטליים

מערכות תיקיות הקבצים הבסיסיות הישנות אינן מתאימות עוד לארגון הכמות העצומה של נכסים דיגיטליים שרוב החברות מנהלות כיום. במשך יותר ממאה שנה, חברות צריכות לקטלג ולאחסן מסמכים. עם כניסתו של העידן הדיגיטלי, חברות הסתכלו על טכנולוגיה כאלטרנטיבה לארונות שתפסו שטח משרדי יקר.

כמה שנים לאחר מכן, הושקה פלטפורמת ניהול הנכסים Ethereum. מאז, Ethereum גדל למערכת האקולוגית הגדולה בעולם של בלוקצ'יין. הכל מתחיל בביטקוין ובטכנולוגיה הבסיסית שמאפשרת ליצור ולהעביר ערך דיגיטלי ללא מתווכים.

כיום

ישנם פתרונות DAM רבים ושונים, כולל פלטפורמות כגון Bynder ואייר. אם אתה מחפש דרך לאחסן ולנהל את כל התוכן הדיגיטלי של העסק שלך, אז אתה צריך במיוחד פלטפורמה כמו Air. חשוב לאחסן אותם במערכת מאובטחת לניהול נכסים דיגיטליים, כך שהאנשים הזקוקים להם (כגון מעצבים ומשווקים) יוכלו לגשת אליהם בקלות בכל זמן ובכל מקום.

בבסיסם

נכסים דיגיטליים הם ייצוגים נכסים דיגיטליים של אובייקטים שונים והערכים הקשורים אליהם. נכסים דיגיטליים הם קבצי נתונים אלקטרוניים שיכולים להיות בבעלותם ולהעבירם של יחידים, המשמשים כמטבע לעסקאות, או כדרך לאחסון תוכן בלתי מוחשי כגון תמונות מחשב, סרטונים או מסמכי חוזה. נכס דיגיטלי יכול להיות כל דבר בכל פורמט שמאוחסן דיגיטלית ומספק ערך מסחרי (או משתמש או צרכן), לא הרשימה הסופית של פורמטי קבצים המתאימים כנכס דיגיטלי. נכסים דיגיטליים כוללים תמונות, סרטונים, תמונות, גרפיקה, גופנים, קטעי קול, מצגות, מסמכים ותוכן אחר בעל ערך לחברות שבבעלותם או שיש להם זכויות להשתמש בהם.

נכסים דיגיטליים אינם מוגבלים לסוגי קבצים אלה; הם עשויים לכלול גם מנות נתונים

נתוני משתמש, חשבונות משתמש, אסימוני מטבעות קריפטוגרפיים וקבצים דיגיטליים רבים אחרים רגישים או בעלי ערך. מעבר להשפעה הסביבתית של מסמכי נייר ולשטח הדרוש לארכיון מסמכים, דיגיטציה היא שיטה מומלצת לכל עסק במאה ה-21. קבצים דיגיטליים אלו נחשבים לנכסים אם הם מכילים את הזכות להשתמש בהם.

שיתוף נכסים דיגיטליים עם Air

הוא קל ככל האפשר, בין אם אתה צריך לשתף נכס ספציפי עם משתפי פעולה פנימיים או חיצוניים (מעצבים, סוכנויות, לקוחות) או למעשה לפרסם נכס מסוים (במדיה חברתית, באתר האינטרנט שלך) , או באמצעות מכירות). סיבובים). בדרך זו, למחלקות בודדות יש גישה לאותם קבצים ממותגים ויכולות לדחוף/למשוך משאבים אל/מ-DAM. DAM משחרר צוותים ושומר על תוכן מיתוג מעודכן על ידי אחסון מרכזי של כמויות גדולות של תוכן דיגיטלי.

זה לא רק יחסוך כסף לעסק שלך

אלא גם יקל על הצוות שלך להפיץ תוכן שתואם את המותג והמסרים שלך. קובץ גרפי המכיל מידע זה, המעוצב להדפסה ככרטיס ביקור, הוא נכס דיגיטלי; בעל ערך ייחודי וניתן לשלוח או להדפיס ולהפיץ אותו כדי לקדם אותך ואת הארגון שלך.

כל המונחים הללו מתייחסים לנכסים המאופיינים בבעלות

ניהול והעברה, ומאומתים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות אלקטרוני שבו עסקאות נכסים דיגיטליים נרשמות בקוביות נתונים ש"מקושרים" יחדיו בסדר מסוים ומאובטחים ב"קוד hash" מחשב מורכב. לפילוח נוסף, נתונים בינאריים מבדילים נכסים לנכסים דיגיטליים (כלומר

עבור נכסי תוכן דיגיטלי כגון לוגו חברה

תמונה, וידאו או מסמך, הנתונים הבינאריים הם המשמשים כדי לאפשר את הייצוג החזותי (או טקסט במקרה של מסמך) שיוצג. מטא נתונים הם מידע תיאורי ומילות מפתח חשובות הכלולים בקובץ דיגיטלי. זה נעשה בדרך כלל עם תגיות מטא נתונים המציעות מידע, פרטים או תיאורים נוספים של הנכס. בהתחלה, המונח נעשה שימוש במטא נתונים אך ורק לנתונים דיגיטליים, אך כיום מטא נתונים יכולים לחול גם על נתונים פיזיים ודיגיטליים.
עבור פרטים מורחבים על מהו נכס דיגיטלי ניתן לבקר באתר droppa.co.il

עם זאת

אם לא תתייג כל קובץ במידע מדויק, יהיה קשה למצוא את הנכסים ולקבוע אם הן מתאימות לצרכים שלך. מילות המפתח שלך הן המפתח להאצת גילוי המשאבים ומעניקות לך את היכולת לתייג את המשאבים שלך בצורה שתתאים לצרכים העסקיים הספציפיים שלך.

טקסונומיה

היא מבנה היררכי. hat מאפשר לך לסווג ולסווג משאבים כדי להקל על הניווט ולזהות קשרים בין משאבים. על ידי הגדרה בסיסית או מופשטת של נכס דיגיטלי, אתה יוצר מבנה או מסגרת שעליו אתה יכול לבנות, ו(אולי יותר חשוב) זה מקל על ההתייחסות של נכסים דיגיטליים שונים זה לזה כדי לעזור לזהות הזדמנויות פוטנציאליות. חיסכון או גידול בהכנסות, שלא לדבר על יתרונות תפעוליים כמו יכולת פעולה הדדית.

כאמור

איך זה מתורגם לכסף שאתה יכול להוציא הוא נושא נפרד, אבל בלי נכסים דיגיטליים מוגדרים ונמדדים, אתה אפילו לא יכול להתחיל. לעתים קרובות הנכסים היקרים ביותר של ארגון הם אלה הדורשים כמות משמעותית של זמן ומאמץ. נכסים הופכים ליותר ויותר יקרים כאשר לא ניתן ליצור אותם מחדש. סוגים אלה של נכסים מגיעים בדרך כלל מאירועים של פעם בחיים, שאינם חוזרים על עצמם, שבהם אפילו כל הזמן והכסף שבעולם לא יכולים לשחזר את הרגע הזה.

 

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן