מתי נהוג לתת מתנות לעובד?

כלל אצבע חיוני במשרד הוא שהנימוס בנתינה הוא לתת ולקבל מתנות, אך לעולם לא מעל למפה הארגונית. למעשה, מדיניות המתנה של "קודי התנהגות ועובדים" של חברות אוסרת על מתנות שהן באחריות הפרט של נותן הכוח.

כללי האתיקה הממשלתיים מגבילים גם מתן או קבלת מתנות לעובדים בעלי אינטרסים חיצוניים

העובדים אינם רשאים לקבל מתנות ממקורות אסורים כאשר המתנה ניתנת לתפקידם הרשמי, אך ישנם יוצאים מן הכלל; לדוגמה, פריטים בודדים בשווי של פחות מ -20 $ בכמה הזדמנויות, או סך של 50 $ ממקור בשנה קלנדרית.

אם מעסיק מעניק לעובד מתנות בסכום של $ 500 בכל שנה

מתנות אלה הופכות לחייבות במס. למעשה, מספר המתנות בעין שנותן מעסיק לעובד הוא בלתי מוגבל אם השווי הכולל הוא 500 $. לדוגמה, מתנה שאתה מעניק לעובד בסך כולל של 650 $ חייבת במס, אך ההטבה היא 150 $ בלבד בסוף השנה.

בהזדמנויות מיוחדות או נדירות כגון נישואים

מחלות, לידת ילד או אירוע המסיים מערכת יחסים בין ממונה לכפוף, רשאי עובד להעניק מתנה או מתנה מתאימה לממונה על המתאים הִזדַמְנוּת. בהזדמנויות כאלה, העובד חייב לתת את המתנה המתאימה או לקבל תרומה נומינלית מהמשרד כתרומה למתנה קבוצתית מתאימה. עובד אינו רשאי לתרום או לבקש תרומה או מתנה לפקיד או לממונה שאינו מקבל מתנות מעובד שמקבל פחות שכר או מעובד שמקבל שכר נמוך יותר מכפוף.

מעסיקים יכולים לתת לעובדיהם מתנות כאות הערכה

אך הם אינם עושים זאת ואינם מרגישים מחויבים לקנות משהו לבוס; זה לא צפוי ואינו נפוץ. מתן שוברים או שוברים היא מתנה מקובלת, אך מזומן אינו מתאים אלא אם הוא ניתן כבונוס חברה לעובד. כאשר אתה נותן מתנה לעובדים שלך, עליך לנסות להשיג משהו עבורם.

נתינה אינה חובה במקום העבודה

אך אנשים וחברות רבות מחליפות מתנות במהלך החגים. בסביבת עבודה נינוחה, הבוסים מציגים לעובדיהם לעתים קרובות מתנות לחגים וימי הולדת חשובים. כדי להימנע מתנות אישיות, CNBC מציעה לבחור מתנות שרלוונטיות לעבודה של העובד שלך.

אם תחליט לקנות לבוס שלך מתנה, דבר עם מנהל משאבי האנוש או קרא את מדריך העובדים כדי לראות אילו מתנות בוס יכול לתת. ככלל אצבע, בוס לעולם לא צריך לצפות מתנות מעובדיו, אך ישנם מקרים בהם מקובל עליהם לתרום.

לדוגמה

ייתכן שיהיה אסור למנהלים לקבל מתנות מעובדים מטעמים אתיים. כדי להציל את עצמך ממצב מביך ועונש זה, עליך קודם כל לברר האם עובדים רשאים להחליף מתנות זה עם זה או שמדיניות המשרד אוסרת זאת. אם מותר, צריכה להיות הוראה שהעובד חייב לקבל החלפה של פריט מסוג אחד לפחות במתנה.

כדי ללמוד את שמונה ההנחיות למתן עובדים, שאל או התייעץ עם משאבי אנוש או עיין במדריך העובדים שלך. לפני שתתחיל לחלק מתנות נהדרות, יש לנו רשימה של דברים טובים ומגניבים אחרים שאתה צריך לדעת על כללי מתנת העובד. רעיונות נהדרים למתנות לעובדים, מתנות למנהלים ומתנות צוות ניתן למצוא גם בפוסטים האחרים שלנו.

בנוסף לחג המולד

ימי הולדת, הכרה, הודיה או כל חגיגה או אירוע אחר, מתנות לעובדים או ללקוחות או אירוח הם חלק נפוץ וחשוב בבניית קשרים עסקיים טובים. חשוב שתהיה מדיניות מתאימה לנתינה ואירוח מצד העובדים והלקוחות כדי לוודא שזה מתאים וחוקי – בין אם בארגון שלך, בלקוח או בספק – ובין אם הכללים הם כספיים או אתיים. בהתחשב בהחלפת המתנות המתמשכת והפוטנציאלית בין עובדים, לקוחות, ספקים, ספקים, מועמדים ובעלי עניין עסקיים אחרים, יהיה זה נבון ליישם מדיניות ברורה של מתנות ארגוניות כעת כדי להימנע מבעיות עתידיות.

מתנות במקום העבודה עלולות להפוך לרעילות אם הן לא מנוהלות כראוי

והעובדים מתחילים להרגיש לא בנוח. לפניכם מחקר מדעי גדול על מתנת מנהלים ועובדים, המראה כי המתנה האמיתית אינה מושא קונקרטי לתשומת לב, הקשבה לתלונות או לרעיון, אלא סוג המתנה הנתפסת. אופי המתנה, אופן מתןה וכמה היא עולה, כל אלה יכולים לרמוז על המשמעות הלא נכונה ולגרום לעובדים אחרים להרגיש מאוכזבים.

לא משנה אם הצוות ירצה לחגוג

למשל, 20 שנה לעבודתו של הממונה או הישג מקצועי יוצא דופן, מתנות קבוצתיות מראות הערכה מבלי ליצור רושם של העדפה או לחפש עובדים ספציפיים. המטרה הסופית של החלפת מתנות משרדית היא לקיים אירוע מהנה בו העובדים מרגישים מוערכים. העובדים מקבלים מתנות שנעשו לאדם בכל הנסיבות, אך מבהירים כי המתנה מונעת על ידי מערכות יחסים משפחתיות, חברות אישית או מעמדת העובד.

חשוב לעשות את אותו הדבר עם כרטיסי מתנה וסכומים לעובדי החברה שלך. מתנות במזומן נחשבות בלתי מקובלות (אלא אם החברה מספקת מזומן בצורה של בונוס לעובד). בוסים ומנהלים צריכים למסור דיווחים ועובדים ישירים תמורת מתנות לעובדים.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

קורס הנהלת חשבונות מכללת IPC

פוסט זה בבלוג דן בקורס חשבונאות מכללת IPC, תוכנית מקיפה שנועדה לצייד את הסטודנטים בעקרונות חשבונאיים בסיסיים ומתקדמים. הקורס, הפונה למתחילים ולמקצוענים כאחד, מעניק הבנה

קרא עוד »
דילוג לתוכן