סוגי כאבי גב שונים

עם מעט זמן ותרופות ביתיות כמו משככי כאבים ללא מרשם, טיפולי קור וחום, כאבים חריפים יכולים להיעלם במהירות – לאחר שבועיים. עם זאת, במקרים כרוניים, הכאב חוזר על עצמו באופן קבוע לאורך זמן, לעיתים באופן בלתי צפוי, ויכול להקשות על פעילויות יומיומיות.

כאבי גב תחתון עשויים להיות קשורים לעמוד שדרה מותני גרמי

דיסקים בין חולייתיים, עמוד שדרה ורצועות סביב הדיסקים הבין חולייתיים, חוט השדרה והעצבים, שרירי הגב התחתון, איברים פנימיים של הבטן והאגן, והעור סביב החלק התחתון חזור. … כאבי גב עליון עשויים להיות קשורים להפרעות באבי העורקים, גידולים בחזה ודלקת בעמוד השדרה.

חלק מבעיות גב עלולות לגרום לכאבים בחלקים אחרים של הגוף

בהתאם לעצבים המושפעים. אם לא מטופלים, חלק מהגורמים לכאבי גב עלולים להוביל לנזק קבוע לעמוד השדרה או לעצבים. כאבי גב יכולים להיגרם מסיבות שונות, כולל תאונות, מתחים ופציעות.

כאבי גב כרוניים קשורים בדרך כלל לגיל

אך יכולים להיות גם תוצאה של טראומה קודמת. כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מפציעות שונות, מצבים או מחלות, לרוב מפציעות בשרירים או בגידים של הגב. במקרים מסוימים, הכאב מקשה או בלתי אפשרי ללכת, לישון, לעבוד או לבצע פעולות יומיומיות. סימפטום שכיח שיש לשים לב אליו הוא כאב שרירים חמור לא ספציפי באחד או בשני הצדדים של הגב התחתון.

כאבי שרירים לא ספציפיים יכולים להיגרם מהרמת משקולות

פיתול, מתיחה או כל סוג אחר של תנועה שמפעילה יותר לחץ על הגב התחתון. לפעמים כאב מתרחש לאחר אירוע מסוים, כגון כאשר אתה מתכופף כדי להרים משהו. במקרה של טראומה ברורה, כאב כרוני עלול להימשך גם לאחר שהגוף שלך ריפא את הטראומה. כאב כרוני יכול להיגרם כתוצאה מטראומה חדשה, אך מצבים רפואיים בסיסיים הם בדרך כלל הסיבה האמיתית.

לדוגמה, בגב התחתון, אוסטאוכונדרוזיס עלולה לגרום לכאב המשתקף בירכיים ובגב. בגב התחתון (אזור המותני), כאב רדיקולרי יכול להגיע לרגל התחתונה. סוג זה של כאב נגרם על ידי דחיסה ו/או דלקת של שורש עצב עמוד השדרה.

תופעה זו נקראת "כאב משתקף"

סוג של אי נוחות המופיעה בחלקים אחרים של הגוף אך מורגשת בעמוד השדרה, בגב התחתון או במפשעה. כאב צירי, הנקרא גם כאב מכני, מוגבל לנקודה או אזור אחד. הכאב יכול להיות חד או עמום וכואב ולהתפשט לגב התחתון או לחלק האחורי של הרגליים (סיאטיקה).

עיוותים נגרמים לרוב על ידי פיתול או מתיחה של שריר או גיד בגב. נקע מתרחש בדרך כלל כתוצאה מנפילה פתאומית, פיתול או פציעה הגורמת למפרק לצאת ממקומו הרגיל. נקעים או מתיחות בגב הם הסוגים הנפוצים ביותר של פציעות גב.
לפרטים מורחבים בתחום של סוגי כאבי גב שונים מומלץ לגשת לאתר

שברים (שברים בעצמות) גורמים לכאבי עצמות בולטים מאוד

אך ישנן בעיות בריאותיות אחרות שעלולות לגרום לכאב כה עמוק. לעתים קרובות זה יכול להיגרם על ידי דלקת מפרקים ניוונית, הנקראת ספונדילוזיס, כאשר הוא נמצא בעמוד השדרה. באוסטיאופורוזיס, הסחוס המגן על העצמות במפרק מתנוון, גורם לחיכוך כואב בין העצמות ולהתפתחות דורבנות עצם העלולים למלא את תעלת עמוד השדרה ולגרום לכאבי עצב או שורש.

אוסטאופורוזיס היא מחלה הגורמת לעצמות חלשות ושבריריות ומהווה סיבה שכיחה נוספת לכאבי עצמות בצורה של שברים. זה עלול להיגרם על ידי מחלות כגון פריצת דיסק, היצרות בעמוד השדרה או ספונדילוליסטזיס.

אבחון נכון של כאב

הוא הצעד הראשון לקראת טיפול נכון. ניתוחים וטיפולים אחרים יעילים בסיוע לאנשים עם פציעות ומצבים שונים לחיות ללא כאבים. אבל כאב כרוני בדרך כלל לא חולף ללא התערבות רפואית. בעוד שתרופות וטיפולים ביתיים לכאבי גב קצרי טווח מועילים, הם מספקים הקלה זמנית ואינם מטפלים בגורמים הבסיסיים לכאב כרוני.

אם אתה חושב שיש לך כאבי גב חריפים או כרוניים כאשר יש לך כאב שנמשך יותר משבועיים ללא כל שיפור בתסמינים

אנו ממליצים בחום לקבל את הטיפול הדרוש. הרופא שלך עשוי גם להמליץ לך לפנות למומחה לשיכוך כאבים. סוג זה של מומחים גם בקיא יותר הן בתרופות והן בהתערבויות שיכולות להשפיע לטובה על כאב.

הטיפול בכאב הגב של המטופל תלוי במידה רבה בגורם ובמיקומו; עם זאת

על ידי שילוב של טכניקות לא פולשניות, לרבות עיסוי מקצועי, פיזיותרפיה וטיפולים אחרים שהמטופל יכול לבצע בבית, ניתן להקל על מצבים רבים לפחות חלקית. שיטות אלו עשויות לספק יתרונות קטנים עד בינוניים לטווח קצר לחולים עם כאבי גב תחתון כרוניים, אך הן אינן מתאימות אם למטופל יש סיבות רפואיות בסיסיות לכאבי גב תחתון, כגון אוסטאופורוזיס, דחיסת חוט השדרה או דלקת פרקים. לרוב מומלץ לבצע תרגילים ספציפיים לחיזוק ומתיחת הגב וחיזוק שרירי הליבה למניעת התפתחות כאבי גב תחתון כרוניים או חוזרים.

מנוחה במיטה, במידת הצורך כדי להקל על כאבים עזים, לא צריכה להיות יותר מ-1-2 ימים. אם הכאב נמשך יותר משלושה ימים, עליך לפנות לרופא.

כאב חריף המשפיע על התנועות שלך ותפקוד תקין דורש בדרך כלל רישום

ישנם סוגים רבים ושונים של פציעות גב עם סיבות פוטנציאליות רבות, ולכן ביקור הרופא שלך הוא לפעמים האפשרות הטובה ביותר. ברור שדרך הפעולה הטובה ביותר שלך היא למנוע כאבי גב מלכתחילה על ידי שמירה על יציבה נכונה, שימוש בטכניקת הרמה נכונה, מתיחות לפני אימון ונעילת נעליים המתאימות לפעילות שלך.

אם אתה בכושר גופני ירוד

לחץ מתמיד על הגב שלך יכול לגרום להתכווצויות שרירים כואבות. הרמה חוזרת ונשנית או תנועות פתאומיות ומביכות עלולות לאמץ את שרירי הגב ורצועות עמוד השדרה. נקעים בשרירים הם גורם שכיח לכאבי גב ציריים, כמו גם מפרקי פנים ופריצות דיסק בין חולייתי.

כאבי עצמות

הוא הכאב הפחות שכיח מבין שלושת סוגי הכאב המתוארים במאמר זה. גורמים פוטנציאליים אחרים לכאבי עצמות חמורים יותר וכוללים אוסטאומיאליטיס (זיהום בעצמות) וסוגי סרטן מסוימים, כולל לוקמיה. בהשוואה לכאבי צוואר (צוואר), כאבי גב אמצעי וכאבי גב תחתון (גב תחתון), סביר יותר שכאב בית החזה נגרם על ידי מחלה בסיסית רצינית.

התסמינים של כאבי גב תחתון יכולים להיות לא ברורים וקשים לאבחון

מה שמתסכל במיוחד במקרים כרוניים. אם לאדם יש אפיזודות של כאב חמור יותר וכאב גב מתמשך בו-זמנית, עשוי להיות קשה לרופאים לקבוע אם הם כאבי גב חריפים או כרוניים. כאב קל או חמור ללא מקור ברור עשוי שלא להצביע על בעיה בגב כלל.

כאבי גב באמצע בית החזה אינם נפוצים כמו כאבי צוואר וגב תחתון מכיוון שהחוליות באמצע עמוד השדרה בדרך כלל אינן מתכופפות כמו החוליות בקצוות עמוד השדרה

מה שמאפשר לך להזיז את ראש וירכיים. משהו שצובט את חוט השדרה יכול לגרום לכאבי עצב סיאטיים חזקים ולכאבי גב.

מרפאת כאב DRPAIN

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

קורס הנהלת חשבונות מכללת IPC

פוסט זה בבלוג דן בקורס חשבונאות מכללת IPC, תוכנית מקיפה שנועדה לצייד את הסטודנטים בעקרונות חשבונאיים בסיסיים ומתקדמים. הקורס, הפונה למתחילים ולמקצוענים כאחד, מעניק הבנה

קרא עוד »
דילוג לתוכן