סופיה היא בירת בולגריה

תיאטרון האופרה והבלט של סופיה-בולגריה גאה בהיסטוריה הארוכה שלה ובסטנדרטים הגבוהים של מופעי אופרה ובלט. אולם הקונצרטים הבולגרי – לאוהבי הופעות קלאסיות, זה המקום בו מופיעה התזמורת הפילהרמונית של סופיה לרוב.

בתחילת המקום לביקור בסופיה; קתדרלת אלכסנדר נבסקי

המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה והמוזיאון ההיסטורי של סופיה. המוזיאון הגדול ביותר בבולגריה נמצא גם בסופיה, המוזיאון הלאומי להיסטוריה. הוא מתוארך לשנת 1926 ונכלל ברשימת המונומנטים התרבותיים בבולגריה.

הוא ממוקם במרכז חצי האי הבלקני, באגן סופיה, במערב בולגריה. הוא ממוקם במערב בולגריה, למרגלותיו הצפוניים של הר ויטושה, בעמק סופיה, מוקף מצפון בהרי הבלקן. הוא ממוקם במערב בולגריה, למרגלותיו הצפוניים של הר ויטושה, בעמק סופיה, מוקף מכל עבר בהרים. העיר סופיה ממוקמת במרכז חצי האי הבלקני, באמצע הדרך בין הים האדריאטי לים השחור.

הבירה סופיה נבנתה בשנת 7000 לפני הספירה

השבטים התראקים נשלטו ונכבשו על ידי מעצמות רבות ושונות, כמו הרומאים והעות'מאנים. היום סופיה היא עיר מודרנית, אבל מהקומה הראשונה של המלון ועד לתחנת הרכבת התחתית, ניתן לראות את ההיסטוריה של המקום הזה בכל מקום.

סופיה

היא אחת הערים העתיקות באירופה, עם חורבות פזורות במרכזה. נבנה על ידי הרומאים במאה ה-4 ושופץ לפני מספר שנים, זהו בניין מקסים עם היסטוריה חשובה. אנדרטה ארכיטקטונית ממש במרכזה של סופיה, הנקראת כנסיית סנט ג'ורג', היא אתר היסטורי גדול וייחודי ואחד הסמלים המרכזיים של הבירה.

אחד המקומות המפורסמים ביותר בעיר הבירה של סופיה

הוא ארמון התרבות הלאומי, אשר ממוקם במרכז אידיאלי. זהו לא רק הלב הטהור של סופיה, אלא גם מרכז הקונגרסים והתערוכות הרב-תכליתי הגדול ביותר בעיר. הסיורים נערכים 365 ימים בשנה וכוללים את כל המבנים והאתרים המפורסמים ביותר של סופיה שכדאי לבקר בהם.

מלבד אתרי נופש הרריים ואזורי חוף

סופיה היא יעד התיירות הפופולרי ביותר בבולגריה. שדרות ויטושה היא אחד המקומות המועדפים בסופיה הן על אורחי העיר והן על תושבי העיר. המיקום האידיאלי מחבר את הפארק עם שדרת הקניות המפורסמת ביותר של סופיה, ויטושה.

אטרקציה נוספת של העיר הגדולה לאוהבי חיות היא גן החיות. הגן הבוטני ממוקם ממש במרכז הבירה, אבל שם תמצאו את עצמכם במימד אחר. מרכז סופיה קומפקטי מאוד ורוב האטרקציות המרכזיות של העיר נמצאות במרחק הליכה.

המיקומים העיקריים של העיר (כגון נמל התעופה של סופיה

תחנת הרכבת המרכזית של סופיה ותחנת האוטובוס, והעיר העתיקה) מחוברים לרכבת התחתית. קו 1 מחבר את פלובדיב, העיר השנייה בגודלה בבולגריה, וקו 2 הוא מסילת הרכבת הארצית הארוכה ביותר המקשרת בין סופיה לעיר החוף הגדולה ביותר ורנה. כמו כן, יהיו טיסות לסקופיה, מקדוניה ולסופיה, בולגריה. שתי טיסות אלו פועלות 3 פעמים בשבוע, למעט חג המולד וראש השנה, הפועלות 4 פעמים בשבוע.

העיר השנייה בגודלה של בולגריה ובירת התרבות של אירופה לשנת 2019 נמצאת רק שעתיים מסופיה והיא אטרקציה שחובה לראות

סופיה היא לא רק בירת בולגריה היפה, אלא גם אחד המקומות המקסימים ביותר מבין ערי אירופה. ההיסטוריה העשירה של סופיה עם אוכלוסייה של למעלה מ-1,307,376 הופכת אותה למעניינת עוד יותר עבור מבקרים מכל העולם.

סופיה

היא לא מטרופולין גדול, אבל היא בעיקר עיר מודרנית וצעירה עם כמה כנסיות עם כיפות בצל, מסגדים עות'מאניים ומונומנטים עקשניים של הצבא האדום שנותנות לה מראה אקלקטי ואקזוטי. חפירות אחרונות במהלך בניית המטרו של העיר חשפו אוצר של חורבות רומיות לפני כמעט 2,000 שנה, כשהעיר נקראה סרדיקה.

אגב, בסוף המאה ה-14 נקראה העיר סופיה. תחת השלטון הרומי, סופיה סרדיקה הפכה היום לעיר הרומית החשובה ביותר באזור. במאה הראשונה לספירה, האימפריה הרומית התרחבה וכבשה את השטח הבולגרי של היום.

במאה ה-14

המדינה הבולגרית הייתה תחת שלטון האימפריה העות'מאנית, ובשנת 1382 נכבשה סופיה על ידי העות'מאנים והתיישבה בה. סופיה נכבשה על ידי האימפריה העות'מאנית ב-1382 והפכה לבירת המחוז הטורקי רומליה. נכבשה מחדש על ידי רוסיה בשנת 1878, היא הפכה לבירת בולגריה העצמאית בשנת 1879. לאחר שבולגריה קיבלה עצמאות בסוף המאה ה-19, נבחרה סופיה כבירתה החדשה של המדינה.

ב-3 באפריל 1879

לפי הצעתה של המדענית הבולגרית הנכבדה פרופסור מרינה דרינוב, הכריזה האספה החוקתית על סופיה כבירת הנסיכות הבולגרית. בהתחשב במעמדה המרכזי של סופיה על האדמה שבה מתגוררים הבולגרים, התקבלה סיבה לתמוך בבחירה זו. תושבים בולגרים רבים של סופיה התחמשו וצידדו בצבא הרוסי. שנה לאחר מכן, ב-1880, היא הפכה לעיר החמישית בגודלה במדינה אחרי פלובדיב, ורנה, רוסה ושומן.

באותה תקופה

סופיה הייתה בסיס היבוא-יצוא הגדול ביותר בבולגריה של היום עבור סחר קרוואנים עם הרפובליקה של רגוסה. סופיה היא עיר מודרנית, בירת בולגריה ואוצר היסטורי של ממש. סופיה היא העיר הארבע עשרה בגודלה באירופה והיא אחת מחמש הערים הטובות ביותר בחצי האי הבלקני. לסופיה יש מיקום אסטרטגי מאוד כעיר באמצע כאשר אנו רואים את אדמות הבלקן כמדינה.

העיר ממוקמת על מורדות הרי ויטושה ועמק סופיה

שגובהו 1,800 רגל. העיר ממוקמת למרגלות הר ויטושה בחלקה המערבי של המדינה. עיריית סופיה זהה למחוז העירוני סופיה, השונה מאזור סופיה, המקיף אך אינו כולל את הבירה עצמה. סופיה היא העיר ה-15 בגודלה באיחוד האירופי עם אוכלוסייה של כ-1.3 מיליון תושבים.

בשל מיקומה בעמק

סופיה הפכה לאחת הבירות המזוהמות ביותר של האיחוד האירופי. סופיה, הממוקמת באזור הררי, בדרך כלל קרירה יחסית מאזורים אחרים בבולגריה. עם שיעור רצח של 1.7 ל-100,000 (נכון ל-2009) סופיה היא בירה בטוחה למדי. לדברי מנהל משטרת מחוז סופיה, רוב הפשעים הם גניבות, המהווים 62.4% מכלל הפשעים בבירה.

מוזיאוני האמנות הגדולים ביותר בבולגריה ממוקמים באזורים המרכזיים של העיר. גלריית העיר סופיה היא ביתם של כמה מהתערוכות הארעיות הטובות ביותר של סופיה.

דירה אדומה – חיי היומיום בבולגריה הסוציאליסטית הוא המוזיאון החדש והראשון להיסטוריה קומוניסטית בסופיה. להלן 10 מהעובדות המעניינות ביותר שלמדנו על סופיה ובולגריה.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן