קופירייטינג מה זה?

משהו כמו לפני עשר שנים, בתקופה שבה היינו מוכנים לשווק או לבצע אקט פרסום עבור העסק שלנו היינו מבצעים את תהליכי הפרסום בטלויזיה, בעיתונות או כמובן בשלטי חוצות. היום, עם הכניסה של הדיגיטל לתחום הפרסום והשיווק, אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות הפכו לשטחי פרסום מטורפים. אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלה קופירייטינג מה זה, הפוסט הבא בול בשבילכם. כתיבה שיווקית בסיסית המטרה המרכזית שלה היא קודם כל למכור מוצר או שירות. לעומת זאת, קופירייטינג הוא קמפיין או רעיון פרסומי שנוגע ברגשות של הצופה או הקורא. זה נכון שקיים קשר מסוים בין כתיבה שהיא שיווקית לבין קופירייטינג אבל וזה אבל גדול, בקופירייטינג הכתיבה או הרעיון תמיד יהיו מבוססים על הרגש אותו אנחנו רוצים להעיר. בקופירייטינג אנחנו אף פעם לא נמציא המצאה או רעיון חדש, אנחנו ממציאים את המסר שדרכו אנחנו נציג את הרעיון הזה. 

מה התפקיד של קופירייטר?

תפקידו של קופירייטר מקצועי, כזה שעבר קורס כתיבה או לימודי קופירייטינג הוא קודם כל לאסוף נתונים, מספרים ועובדות שיכולים לעזור לו בבניית המסר. הקופירייטר בא להבחין בין התפל לבין העיקר ולזקק את המסר. לכן, אם אתם מחפשים קופירייטר לפרויקט שלכם, אתם צריכים לקחת בחשבון את ההכשרה שלו. לא כל כותב תוכן או פרסומאי הוא גם קופירייטר ולכן שווה לבחון אילו פרויקטים הוא עשה קודם לכן, במה הוא לקח חלק, לבחון את הכישרון, את הרעיונות ואת היצירתיות שלו ורק אז לקבל החלטה. 

ההבדל בין מסר קופי למסר שיווקי

תוכן שיווקי לרוב בא למכור. זה יכול להיות מוצר או שירות, זו יכולה להיות חופשה, קורס, סדנא… לעומת זאת, מסר אופי בא להעביר מסר דרך הרגש. לפעמים הקופי גם כן יעודד רכישה, אבל בצורה עקיפה ולא ישירה. קופי נוגע בבעיה קיימת ואיך אפשר לפתור אותה. טקסט שיווקי בא נטו למכור. 
לסיכום, גם עם פריצתה של רשת האינטרנט, לקופירייטרים עדיין יש תפקיד חשוב. ההבדל בין מסר שיווקי ייחודי ויוצא דופן לבין עוד מסר, בא לידי ביטוי האם הוא עבר דרך קופירייטר או לא.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

קורס הנהלת חשבונות מכללת IPC

פוסט זה בבלוג דן בקורס חשבונאות מכללת IPC, תוכנית מקיפה שנועדה לצייד את הסטודנטים בעקרונות חשבונאיים בסיסיים ומתקדמים. הקורס, הפונה למתחילים ולמקצוענים כאחד, מעניק הבנה

קרא עוד »
דילוג לתוכן