שוק ההון השקעה אקטיבית במניות: האם אתם משקיעים אקטיביים או פסיביים?

שוק ההון השקעה אקטיבית במניות הוא מונח שמתייחס לשיטת השקעה שכוללת פעילות קניה ומכירה מתמשכת של המשקיע. משקיעים פעילים רוכשים השקעות ומפקחים באופן רציף על פעילותם על מנת לנצל תנאים רווחיים.

בניגוד למשקיעים פסיביים, שמשקיעים במניה כשהם מאמינים באפשרות שלה להערכה לטווח ארוך, שוק ההון השקעה אקטיבית במניות בדרך כלל נבחנת לפי תנועות המחירים של המניות פעמים רבות ביום. 

משקיעים פעילים מחפשים רווחים לטווח קצר

קרנות הבורסות החכמות הן שיטות חסכוניות למשקיעים לנצל השקעות פעילות תוך התחשבות בגורמים חלופיים בניגוד למעקב אחר מדד, כגון בחירת תיק על בסיס רווחי החברה או גישה בסיסית אחרת.

יתרונות שוק ההון השקעה אקטיבית במניות

ניהול סיכונים

שוק ההון השקעה אקטיבית במניות מאפשרת למנהלי כספים להתאים את תיקי המשקיעים כך שיתאימו לתנאי השוק הקיימים. 

הזדמנויות לטווח קצר

משקיעים יכולים להשתמש בהשקעה פעילה כדי לנצל הזדמנויות מסחר לטווח קצר. סוחרים יכולים להשתמש באסטרטגיות מסחר בתנופה על מנת לסחור בטווחי שוק או לנצל את המומנטום. 

הזדמנויות השקעה בענפים שאינם יציבים מתקיימות בדרך כלל בין יומיים לשישה ימים אבל עשויים להימשך עד שבועיים. מחירי המניות מתנודדים ברוב הזמן, מה שיוצר הזדמנויות מסחר רבות לטווח קצר.

תוצאות

שוק ההון השקעה אקטיבית במניות מאפשרת למנהלי כספים לקבל פתרונות לצרכים הפרטניים של לקוחותיהם, כגון מתן גיוון, הכנסה לפנסיה או תשואת השקעה ממוקדת. 

כך, לדוגמא, מנהל קרן גידור עשוי להשתמש באסטרטגיה אקטיבית ארוכה או קצרה בניסיון לספק תשואה מוחלטת שאינה משתווה לאמת מידה או מדד אחר.

להרוויח כסף בבורסה

לחוסכים יש אפשרויות השקעה רבות לבחירה. שוק ההון השקעה אקטיבית במניות כרוך בסיכונים, אבל עם הזמן, לשוק המניות יש תשואות ממוצעות גבוהות יותר מאפשרויות השקעה פופולריות אחרות. המשקיעים מרוויחים כסף על רכישת המניות שלהם באמצעות דיבידנדים ורווחי הון. דיבידנדים הם מניות ברווחים נטו של חברה שמשולמים לבעלי המניות. 

דיבידנדים משולמים לעתים קרובות מדי רבעון והם קשורים בדרך כלל לחברות מבוססות ורווחיות. רווחי הון הם הרווח ממכירת השקעה פיננסית, למשל כאשר מניה נמכרת יותר ממחיר הרכישה המקורי.המאמר בשיתוף מולי רובינזון

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן